Välkommen till Matfors IF

Matfors IF bildades 1901 och genom åren har det spelats massor av spännande matcher på Thulevallen. Vi har närmare ca 450 aktiva fotbollsspelare i allt från fotbollsskola för de minsta till herr och damlag. Nu ser vi alla framemot en härlig fotbollssäsong. En av föreningens största höjdpunkter infaller sista helgen i juni, då vi varje år arrangerar Lilla VM. Förra året bjöd 107 lag på stor fotbollsunderhållning på våra tre gräsplaner.

Matfors IF har ett herrlag i division fyra och ett damlag i division tre. Vårt mål är att så många som möjligt får möjlighet att så länge som möjligt spela fotboll, umgås med sina kompisar och under resans gång bli så bra som möjligt. Vårt allra viktigaste ledord är glädje och vi arbetar med vår  filosofi som kan sammanfattas i ytterligare tre ledord – inställning, utveckling och prestation. Alla får vara med och spela fotboll i Matfors IF och vi har ungdomslag som passar alla ålderskategorier.

Styrelsen arbetar hårt med att förbättra föreningens ekonomi och det ser allt mer stabilt ut i föreningen. Det är möjligt genom att alla drar åt samma håll, att vi har en klar riktning och att vi är många som vill att Matfors IF och Thulevallen ska utvecklas i en positiv riktning. Vi har en tanke och en vision vart vi vill att Thulevallen och Matfors IF ska vara om tre, fem och tio år. Alla som vill vara med och bidra är välkomna att dela den här resan med oss andra engagerade Matforsbor.

Läs mer om