2024 anordnar vi fotbollsskola för barn födda 2017 - 2018 (2019)

Matfors IF Fotbollsskola är en populär fotbollsskola, vi har engagerade ledare (föräldrar) och så småningom kommer fotbollsskolans grupp bli ett eget lag. Grunden med vår fotbollsskola är att tjejer och killar i alla åldrar ska upptäcka hur kul det är med fotboll. Man ska få en chans att börja lära sig idrotten fotboll! Alla är välkomna och alla får spela och utvecklas i sin egen takt.

Tillsammans med Adidas och Stadium har vi tagit fram ett spelarpaket som består av matchtröja i Matfors IF färger, en fotboll (som inte är tillverkad av barn) och en vattenflaska. Vår materialleverantör, Adidas, garanterar att utrustningen i spelarpaketet är av hög kvalité. Spelarpaketet ingår i avgiften.

2024 kör vi vår fotbollsskola för barn födda 2017 och 2018 en dag i veckan, söndagar 18.00-19.00. Vi har fått frågor om vi tar emot barn födda 2019 och det gör vi, under förutsättning att föräldrarna själva bedömer att barnet kommer att tycka det är roligt med fotbollsskola. De kommer då spela med barngrupperna 2018.

Avsparken kommer ske i samarbete med Tuna-Attmars församling, på Thulevallens A-plan tisdagen den 14/5. Tänk på att ni måste anmäla er i god tid för att hinna få spelarpaket. Anmäler man sig på själva avsparksdagen kommer vi göra en efterbeställning på spelarpaketet. När man gjort en anmälan får man en faktura utskickad via mejl (kolla skräppost). Vill ni ha hjälp med anmälan kan ni kontakta Anci på kansliet.

• Vi kommer dela upp dem i 2 grupper på Thulevallen på avsparken 14/5.
    Kl. 17.30 F18 & P18
    KL.18.15 F17 & P17
  • Efter aktivitet med kyrkans personal får ni gå till angiven plats på Thulevallen för utlämning av klädpaket och träffa era ledare. OBS! Klädpaketen kommer delas ut till dem som har betalat avgiften.
  • Vi behöver veta vilka som kommer att delta på avsparken på Thulevallen senast onsdag 8 maj.
    -Bocka i rutan ”Jag kommer på avsparken på Thulevallen 14 maj” i anmälningsformuläret eller skicka ett mejl med barnets namn och vilket lag hen tillhör till Anci på  kansli@matforsif.se

Fotbollsskolan kommer hålla till på Thulevallens A-plan och startar 19/5 kl. 18.00-19.00.
Det kommer vara 10 träningstillfällen totalt, med ett sommaruppehåll mitt över sommaren. I slutet av sommaren kommer de äldsta åldersgrupperna tillsammans med ledare få chans att delta i Ånäscupen. Mer info på avsparksdagen!

Kostnaden för fotbollsskolan är 600 kr och då ingår spelarpaketet till höger.

Huvudansvarig för fotbollsskolan är:
Anci Näslund, sedan har varje årskull egna tränare (föräldrar) som ansvara för respektive grupp.

Fotbollsskolan är en del av Matfors idrottsförening, föreningen är en ideell förening vilket innebär: Ingen ideell arbetskraft- ingen förening. För att kunna genomföra årets upplaga av fotbollsskolan så söker vi nu tränare till alla årskullar i fotbollsskolan.
Är du intresserad att vara med i ett härligt gäng med andra vuxna som tränar våra minsta spelare?

Kontakta Anci
kansli@matforsif.se

Håll er uppdaterade på Matfors IF’S hemsida och våra sociala medier.